söndag 20 mars 2011

Vårkänslor

Vårkänslorna har börjat komma nu på riktigt. Idag så sprang jag ett liet pass på 11 km på sturkö. Det var så varmt att jag var tvungen att kavla upp ärmarna på underställströjan.
Nästa söndag så ska jag springa halvmara igen, förra gången som var min första gång, så tog jag mig runt på 2:18:55. Tanken nu har varit att försöka pressa tiden till ca 2 timmar blankt. Efter dagens löppass så är väl det mest realistiska 2:10. nåja, bara jag kan ta mig runt och känna mig nöjd med loppet efteråt så spelar nog inte tiden nån roll.
Jag har börjat cykla till jobbet igen, eller ja, jag började den 28 februari. Jag har 17 km till jobbet enkel resa o om man jämför mot höstens sista pass till jobbet så har vinterträningen verkligen gett resultat o tiden kapats med ca 5 min.
denna veckan blir det full laddning mot söndagens halvmara. lättare träning under veckan både cykel o löpning.

Snart så ska jag ta ut racern o testa den med tempostyre o allt vad det innebär. nu väntar jag bara på dom nya däcken.

En annan rolig sak som hänt är att xtravaganza har hört av sig o vill att jag ska komma på en inspirationsdag o berätta lite om min resa. Jag känner mig hedrad av ett sådant uppdrag och hoppas att jag kan få ett par st att förstå att allt går bara man vill.

När det gäller den mentala träningen så känner jag att det har fått stå lite åt sidan nu ett tag, men nu ska jag ta tag i det igen o försöka lyssna åtminstone 15 min varje dag igen, det är ju så skönt.

Ha det så gött därute i solen så ses vi säkert på en cykelbana eller ett promenadstråk nära dig.
Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar