tisdag 17 maj 2011

Ställer in alla tävlingar under året

Ja, nu har det slagit runt igen tror du. Nä inte riktigt. Men så här är det:
Jag har lämnat Telenor, en arbetsplats som jag haft i mer än 3 år och trivts jättebra med. Jag är kvar som anställd på Uniflex och vi gör allt för att jag ska bli uthyrd till nåt nytt företag så snart som möjligt. Det är ju mycket som ska passa in för att det ska funka.
Vad menar jag med att ställa in alla tävlingar? Jo, jag tänker så här.
Jag kommer inte att tävla i triathlon under detta året. Jag känner just nu att jag inte kan fokusera på det sättet som jag hade tänkt och lägga upp träningen på det sättet som jag behöver för att allt ska klaffa. Det jag behöver i första hand är ett arbete med fasta tider och rutiner så att jag kan planera träningen efter detta.
Träna kommer jag givetvis att göra så som jag brukar och efter dom planerna jag har.
Men det första som kommer att få stryka på foten är tyvärr ett av mina största mål, Göteborgsvarvet. Nu vet jag att jag kan springa en halvmara o det på en hyfsat bra tid med mina mått mätt. Men det hade varit kul att få uppleva denna publikfest på plats som deltagare givetvis.
Hur går det då med IM Kalmar 2011? Jag vet faktiskt inte. Förhoppningarna är ju givetvis fortfarande att genamföra den den 6 aug.
När mitt liv har en grundstruktur igen så kommer jag att återkomma med mer info, men just nu så känns allt hyfsat trist.

Nu ska jag ut och fixa till pedalerna på hojen och sen så kommer jag att springa lite intervaller här hemmavid.
Nån gång denna vecka så blir det premiär för simträning utomhus igen, jag längtar verkligen.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar