tisdag 4 september 2012

Nästa utmaning

Jaha, då har man knappt hunnit med det ena innan man ger sig på nåt nytt.
Målet denna gången är Jämjöhalvan, en halvmara som i år ska läggas om till en varvbana. Jag gillar egentligen inte varvbana, mest för att man blir omsprungen hela tiden och folk får se hur kass man egentligen är. Men 4 varav ska löpas den 17 november och totalt 21095 m ska avverkas. Tidsmål då? jo, jag vill gärna försöka klara det på 135 min, det betyder för er som inte är så snabba på matte ;-) att en sluttid på 2 tim 15 min hade varit önskvärt. Jessan ska oxå vara med, det ska bli kul. Sen får vi se om hon väljer att springa i mitt lökiga tempo och hjälpa fram mig eller om hon drar iväg i sitt tempo. Hennes val och jag blir inte sur vad hon än väljer, jag springer efter min förmåga och förutsättning.

Vad händer mer då? Tja, jag jobbar ganska mycket just nu så det blir lite svårt med att hinna med nåt annat än träning och familjen med läxor, mat o annat.

Några saker är dock planerade.
1: Vätternrundan 2013, denna ska jag köra med ett stort gäng, Jessan ska oxå vara med o vi siktar på en tid runt 11 timmar.
2: gbgvarvet 2013. Jessan och jag ger oss upp till gbg igen och ska denna gången försöka slå lite rekord så klart. planerar in en veckas semester samtidigt så att vi hinner göra lite med barnen.
3: Maraton. Ja, du läste rätt. Jag har bestämt mig för att springa ett maraton under 2013. Min förhoppning är att det kommer att ske debut under Kustmaran som är vår egen tävling i underbara kristianopel i slutet på Juni.
4: Ironman Kalmar. ja, såklart. detta är det stora målet. Nu var alla platserna redan slut men jag hoppas att jag kan få ihop €440 så att jag kan vara med, det hade varit så underbart.

Träningsprogrammet inför Jämjöhalvan startar på måndag, om du vill hänga på o träna med oss så är det bara att höra av sig, sms, twitter eller facebook.

Cyklingen då?
Jo, jag skulle ju cykla 189 mil innan den sista augusti. Nu förlängde dom det till den sista september och jag har i dag ca 37 mil kvar som jag förmoldligen tar till slutet på nästa vecka.
Ny cykel har jag oxå, men mer om den kommer i ett senare inlägg.

Vikten då?
tja, det går väl lite sisådär. Jag pallade 2 veckor på soppor o fick den kickstarten som jag behövde o tappade totalt 8 kg på dom 2 veckorna. Nu går jag på en s.k halvfart. det betyder 2 soppor och 2-3 små mål om dagen. Funkar bra tycker jag och maten jag äter är LCHF.

Ha det gött därute
Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar