tisdag 19 februari 2013

314 dagar kvar detta året

Det betyder att det idag är dag 50 på min 100-dagarsutmaning.
Allt har gått bra, inte rört socker, godis, kakor, läsk eller alkohol. Jag känner inget sötsug överhuvudtaget. Jag börjar nästan varje morgon med en smoothie gjord på 2 msk kvarg, 2 msk keso, 2 msk grädde samt ½ dl bär. nån gång så la jag i lite strevia, ett sötningsmedel. men jag gillade inte det, det blev sött o en konstig bismak.

Vad gäller vikten så har jag nu tappat 6 kg under detta året o har minst 5 kvar till första delmålet.

Vad gäller träning så har det varit skit rent ut sagt, senaste veckan har jag inte gjort ett skit, dock redigt sjuk nu med feber o snuva, men ändå. Ska bli skönt att få börja om på ny kula med träningen, taggad till max

Matmässigt så kör jag en strikt LCHF-diet där jag inte äter nåt som växer under jorden o inget mjöl.
Det funkar bra trots att det kan bli väldigt enformigt emellanåt med ägg, keso, mandelmjöl o sallad som ingredienser. Men bara att bita ihop o gilla läget, jag har aldrig mått så bra i min magen som nu.


Allt för nu
Dock undrar jag hur det gått för alla andra i 100-dagarsutmaningen, undrar hur många som är kvar av alla dom som startade.

Patric som nu ska ut o skotta snö o åka pulka med barnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar