måndag 20 maj 2013

Göteborgsvarvet

Det är nu måndag och det har gått 2 dagar sen varvet. Ja, jag har riktigt ont i hela kroppen men mest ont gör det i sinnet av att ha känslan av misslyckande gnagande hela tiden.  Tanken sista veckan var att inte starta.  Anledningen var helt enkelt för dåligt förberedd o problem med proppar o annat. Vilken sund människa som helst hade låtit bli.  Men inte jag inte.  Nåväl. Jag tog mig till starten o hämtade ut nrlapp o chip. Fortfarande väldigt tveksam.  Närmare 30 grader varmt  gjorde det inte lättare. Vi såg start o mål för eliten o när dom fick bära en kenyan i mål som 5 man så var inte känslan så bra. En sån tunnis o som tål värme inte klarar det hur ska jag då palla?
Nåväl,  15:07 så gick starten för mig.  Gick bra i början o jag höll mitt tempo o min plan. Vid 4 km så kom krampen i vä vad. Suck. Vad göra nu? Gick upp till bron och sen lätt jogg  varvat med promenad resterande 17 km.

Joggade hela vägen från poseidon in i mål i ett tempo som dom flesta gick om i. Jag var så stel o förvirrad de sista 4 km så det var mest ett stapplande.

Kom i mål efter ca 3 timmar och 14 min. 45 min från mitt mål.

Ja, jag är sjukt besviken på mig själv därför anmälde jag mig till varvet 2014 för att försöka göra detta lite bättre då.

Kommer nog att ta ett tag innan jag kan lägga detta bakom mig o fortsätta kämpa.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar