lördag 12 februari 2011

Det nya livet

Ja, jag är ganska dålig på att uppdatera. jag ska försöka ändra på det.
Med det nya livet jag nu lever med bra kost och en massa motion så borde min kropp vara lycklig tycker man. Men riktigt så är det inte. Jag har under de senaste 3 åren haft problem inte mindre än 4 ggr med mina tarmar. Jag har en massa fickor på tjocktarmen som blir inflamerade titt som tätt. Nu senast så åkte jag in till akuten, efter en massa blodprov o annat så konstaterades det att det var samma skit igen. 2 sorters penicillin i 10 dagar, flytande kost samt det värsta av allt - träningsförbud - i 10 dagar, minst. SUCK, inte nu tänkte jag, men det är bara att bita ihop o gilla läget. Detta var 10 dagar av ren pannbensträning kan jag säga. talesättet det som inte dödar stärker stämmer ganska bra på mig.
Nåväl, inget ont som inte har nåt gott med sig, jag gick ner 5 kg under dessa dagarna så jag bara gick på soppor igen, nya vikten 88 kg, det betyder 60 kg mindre än den 1/1-2010. woohoo!!!
Nu har jag varit ute o sprungit en runda på 12 km i ganska bra o jämn fart o känner mig skitnöjd.
Vad har hänt sen sist då? Jo, jag ligger i o simmar, dock har det blivit lite mindre med den vara då dom ändrat tider i simhallen för oss till det sämre för mig med mina arbetstider. Dock så har jag börjat träna löpning med Team Blekinge löparförening, ett litet udda inslag men riktigt nyttigt. jag får en massa bra tips o kommer att bli en riktigt mycket bättre löpare i framtiden. När det gäller cyklandet så tillbringar jag en massa timmar på min hoj uppställd i en trainer i vardagsrummet. Det är faktiskt helt ok, men det är inte utan attt man längtar efter våren. Jag har under denna vintern prövat på en massa andra roliga saker så som längdåkningsskidor. svårt men kul.
Jag tog oxå beslutet att lämna xtravaganza under januari, tufft beslut, men jag känner att det är dax att klippa navelsträngen nu o leva så som jag lärt mig. Jag är givetvis evigt tacksam för all hjälp jag fått där, men känner nu att jag har lärt mig o kommer att leva ett gott liv i framtiden. Som jag sagt tidigare, detta är ett helt nytt liv o inga av dom gamla dåliga vanorna finns inte längre. En kul sak att säga är: jag har inte ätit en köpepizza eller köpekebab sen 2009. haha det känns som en evighet sen.

ha det gott därute - det har jag, varje dag.
Patric

2 kommentarer:

  1. Mycket imponerande! Kul att följa din utveckling, hoppas du får vara frisk nu... Vi ses säkert på teamet någon tisdagkväll!

    SvaraRadera