söndag 29 juli 2012

Söndag igen

Jaha, då har ytterligare en vecka passerat igen.
Det har varit en bra vecka träningsmässigt, kanske inte så mycket men kvalitet.
Simmat mycket de senaste 2 veckorna o filat på takt o ton eller vad man ska kalla det för. Jag har även lånat ett par paddlar av grannen o testat detta. Dagen efter första passet så hade jag sjuk träningsvärk i armar, rygg o mage.
Annars så ligger fokuseringen just nu på cykelvasan den 15 Augusti och en hel del olika pass med Jessan både i skog på stigar samt grusväg o asfalt. Nästa veckas cykelpass kommer nog att bli mest tidsträning o lite intervaller. Mest grus o asfalt tror jag med inslag av backar. Jag känner att vi ligger i fas för att cykla 90 km i för oss helt okänd terräng, kollat lite youtube-klipp för att få en liten uppfattning om backar, underlag mm, men fattar inte så mycket av det. Så om du läser detta o har cyklat vasan tidigare så får du gärna skicka mail eller kommentera detta med lite info.

Löpningen har tyvärr fått stå lite åt sidan nu då jag känner att jag har lite dåligt med tid för det oxå, sim o cykel tar mycket tid samt att jag jobbar nätter och har mått lite si så där under veckan.

Lite brickpass ska jag försöka hinna med dock, men det blir tyvärr inte nån triathlontävling för mig i år som det ser ut just nu, lite tråkigt då jag skulle vilja ha nån form av tidsreferens att gå på.
Det är ju dom långa tävlingarna jag är ute efter som olympisk eller halv IM.

Jag fick en fråga häromdagen av en kille som undrar om jag är lite sjuk i huvudet so plågar mig själv hela tiden, det är nog en bra beskrivning på mig, gillar att plåga mig och då gärna länge oxå ;-)

Helgen har spenderats i Polen och mestadelen i gdansk gåendes o gåendes i den i särklass varmaste dagen under hela året. Lite skoskav samt lite vadsmärtor blev resultatet av 10 timmars gående.

Lång vecka framför mig med 5 nätter samt lite extramöten och sånt gör att det kommer att bli mer kvantitet än kvalitet på träningen under veckan känns det som, men skit samma, bara man gör nåt.

Målet för veckan är:
3 cykelpass på minst 80 minuter vardera
cykla till o från jobbet minst 3 ggr
4 simpass på minst 1000 m st
löpning 3 ggr under veckan med ett pass på minst 7 km

total träningstid: 600 min är önskvärt