måndag 7 januari 2013

1 vecka har passerat

Och jag tänkte ta o sammanfatta den

Den 1/1 så gick jag med i 100-dagarsutmaningen. Jag är nu på dag 7 och det funkar bra. det går ut på att förändra och bli medveten om sina laster. Ingen alkohol, godis, chips, kakor eller läsk, detta för att slippa sitt sockerbehov. Detta har gått kanonbra trots att sambo hade handlat hem en stoooooor påse med lösgodis o mycket med mina favoriter, barnen åt inte heller nåt direkt då dom var magsjuka ;-)

Med motivering så kommer man långt. Jag tänker tillbaka på xtravaganzatiden, då var jag sjukt motiverad och kämpade varje dag för att inte "trilla dit" igen. Nån klok människa sa en gång att man ska göra en sak 21 ggr för att det ska bli en vana, 21 ggr kan vara en lång tid eller ett ögonblick, det ligger i betraktarens öga.

Min 100-dagarsutmaning kommer att sluta den 10 april. Man kan välja själv om man vill vara med till 100% eller bara 80%, det betyder att man kan ta en kaka eller öl nån gång då o då, bara man själv är medveten om det. Jag har valt att deltaga med 100%, nån som blev förvånad? hehe

Träningen då?
Jodå, jag har cyklat, sprungit, yogat o promenerat ett par gånger. fick ihop totalt 244 min, dax att öka på lite nu då.
Jag är lite feg o vågar inte cykla när det är minusgrader ute, skulle jag falla o slå mig så förstör det så mycket.

Maten då?
Jag kör LCHF till 100% och mår bra. Svårt med variationen på maten bara. Blir mycket ägg, skinka o ost, o en massa sallad så klart. Letar efter bra o goda recept och har hittat en del. Sitter du på nåt bra så får du gärna tipsa mig.

Jag får mycket pepp på sociala medier. Ja, jag ger en massa oxå så klart. På FB så är jag med i ett par grupper som är inriktade på vikt, kost o träning. Sen är det ju en massa på internet där man kan hitta inspiration o läsa om andras framgångshistorier. Sånt gör mig ännu mer fokuserad på att lyckas.

Vad ligger närmast nu då?
Jag sa ju i ett svagt ögonblick i slutet på juni när jag grillade korv med Team Blekinge att "nästa år så ska jag göra debut just här på maraton" Nu får jag stå för vad jag sa och lägger träningen därefter. GBGvarvet kommer strax innan detta som en bra värdemätare. 42195 m är sjukt långt, men med rätt träning och att jag slipper skador så ska det inte vara omöjligt.

Jag brukar inte "hänga ut" nåt men det finns ett par personer som är sjukt inspirerande i min satsning och dom kommer jag att nämna här

Pasi Salonen - en riktig positivitetsspruta, han bara levererar hela tiden

Chrille Malmström - en coach som ger så mycket bra tips och motivation

Jimmy Jonasson - grannen som alltid är igång o hjälper till när det behövs, även om han inte vet det själv.

Team Blekinge - den pepp som man får bara att vara med o träna där ger så mycket

Jessan - sist men absolut viktigast, hon som stöttar o ställer upp på alla mina idiotsaker som jag ger mig in på.

sen finns det en massa fler som jag inte nämner nu, men ni vet vilka ni är.

Nähe, nu ska jag dra på mig löparstället o ta en runda innan frukost

Patric

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är en inspirationskälla själv, som om och om igen sätter upp nya mål och kämpar hårt för att nå dit! Kör hårt! =)

    SvaraRadera
  2. Svinbra jobbat! 100 dagar är låång tid - men det klarar du galant. Vilja av stål :)

    kram, pernilla be

    SvaraRadera