tisdag 1 januari 2013

2013 är här....

Och med det så har träningsperioden börjat.
Tog mig ut på en cykeltur idag på MTB:n. Fick ihop 75 min och 26 km. Kallt, dimmigt o duggregn gjorde att man fick använda pannbenet rejält, framför allt i slutet i motvinden när benen inte orkade. Nåväl detta var det första av många många pass i år, ska vara lite kämpigt då.

Vad gäller kosten så har jag börjat med nåt som liknar LCHF där jag väljer bort snabba kolhydrater o försöker få i mig proteiner i största mån.
Dricka blir vatten o kaffe, dock utan mjölk nu då.

Jag måste säga att jag är sjukt motiverad denna gången och är med i en del grupper där vi pushar och peppar varandra för fullt, skitkul.

Sen gick jag med i Pasi Salonens utmaning idag. Den heter 100-dagars utmaningen.

Så här skriver Pasi själv på Facebook
"‎100-dagars utmaningen! 
Vill verkligen bara förtydliga! 
Sunt förnuft råder och UTMANINGEN är helt frivillig.
Alkohol, chips,godis och läsk är lätt. Det går liksom att säga vad som är vad!
Glass?? Köp inte hem! Men visst kan man göra en god efterrätt som är glasslik gjord på bra råvaror, t ex ägg,grädde och bär
Sen finns det ju "skäpmat" som inte är rent socker, men vi vet ju bäst själva var våra laster ligger. 
Vad jag vill med utmaningen är att DU skall bli medveten om dina val. 
Är målet sen tidsbestämt så kanske man VÅGAR utmana sig själv.
och vem vet vad du kan hitta i dig själv då?
Sen gör man alltid de undantag man själv vill, t ex dricker jag nästan alltid Coca-Cola och äter Snickers när cykelpassen är mer än 5 timmar långa."

Nu jädra kör vi! 2013 kommer att bli fantastiskt

En härlig cykelbild den 1 Januari 2013
Patric
finns på twitter, facebook, funbeat samt strava

ps, jag har gjort en app för androidmobiler så att man kan följa denna bloggen i sin mobil. skicka pm om du vill ha den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar