söndag 7 november 2010

Summering av vecka 44

Denna veckan har varit lite si o så. Mest bra, men även lite olika bakslag.
Träningen denna veckan var ganska god, totalt 498 min fördelat på 7 olika pass, 76,08 km.
Simningen går framåt och i ondags så körde jag ett stegringspass. Det betyder att jag körde 50-100-200-300-300-200-50-50, stoltast över att ha klarat 300 m i ett streck utan vila. Framsteg - JAPP.
Löpningen går också framåt, torsdagens intervallpass med 2 st personliga tränare gjorde att det tog 2 dagar innan jag kunde gå ner för en trappa utan att hålla i mig. Nyttigt pass men framför allt så var det uppstyrningen av mitt löpsteg som gjorde mest nytta. Nu känns det dock mest ovant och ont, men jag är övertygad om att detta kommer att göra att jag springer lättare och med det längre på mindre förbrukad energi. Apropå energi, jag har fortfarande stora problem med att äta rätt, jag ska ju ha in en hel del kolhydrater i min kost nu med den intensiteten som jag har med träning, det går så där. Dock så har det blivit bättre men jag är ju livrädd för att jag ska gå upp i vikt, men har nu förstått vikten med bränsle, nu kommer utmaningen med att hitta rätt balans på detta. Vilodagar är också en svår sak, man vill ju bara röra sig lite på en vilodag men det blir ofta att det blir mer som ett pass än vila. Nu har jag tvingat mig att inte göra nåt på vilodagen och det har funkat denna veckan.

Hur ser då nästa vecka ut? Nåt speciellt inplanerat? Ja, det är ju jämjöhalvan på lördag och där är jag anmäld för att springa en kvartsmara. Jag är laddad och har gjort ett tränings- och matschema för denna vecka.

2 saker som jag tar med mig från denna vecka är: 300 m simning i ett sträck utan vila samt 17 km löpning med gåvila 1 min var 3:e km för att dricka vatten.
Nu så blir det att inta soffläge och ladda för nästa vecka.
Lördag 13/11 kl 10:00 så springer jag ut från orionstugan, om det är kvarts eller halvmara får vi se då, men det lutar väl mest åt att springa halvan, och försöka klara det på 2,30. Hoppas att jag får en stor hejaklack som står o tar emot mig när jag går i mål.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar