söndag 3 juni 2012

ytterligare en vecka bakom sig igen

Tiden går fort när man har roligt.
Träningen har gått framåt denna veckan tycker jag, dock så blev det bara ett löppass men desto mer cyklande. Har en "ful" ovana att börja ta lite omvägar på hemresan från jobbet, gärna backar ett par tre gånger dessutom. hmmm, skumt. känner inte igen den gamle Patric riktigt där.

Nåväl, 8 pass fördelat på 482 minuter och 201 km är väl hyfsat. endast EN träningsfri dag är bra oxå.
Veckan som kommer betyder nog att skruva upp träningen ett par snäpp till inför VR som är veckan efter.
Nattjobb hela veckan känns sådär och det går ett lopp i karlskrona på lördag som är 10 mil, perfekt att köra ihop med mina VR-kompisar. Förra året körde vi på 3 timmar och 10 min tror jag, se om man kan kapa lite på det detta året?

Bilen är fixad och kroken ska besiktigas imorron. Jessan fixade oxå tid för husvagnen den 11 juni, så då kommer vi iväg hela familjen och jag slipper sova med hojen i bilen. Hon hittade dessutom en camping i Vadstena så det blir några extra dagar där för att mysa med familjen efteråt.

När det gäller min vikt så funkar det kanon med VV. Jag gick ner 3 kg första veckan och imorron så ska jag upp på vågen igen och hoppas då givetvis att jag har tappat nåt kg till.

Enda problemet just nu är löpningen. Jag känner att jag inte utvecklas nåt utan tvärtom bara blir sämre, kan ha med astma o allergi att göra men det är sjukt frustrerande.
Vill gärna springa halvmara i kristianopel den 30 Juni ju.

Nya däck är inhandlade och kommer att sättas på onsdagen i VR-veckan tror jag. även små justeringar på hojen kommer att göras då.

Patric

Edit: jag har nu vägt mig och är sjukt besviken. trots 8 timmar och 200 km samt ätit rätt så har jag gått ner "hela" 0,3 kg.
mår pissigt nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar