måndag 28 maj 2012

sammanfattning av träning..

Tänkte att jag skulle sammanfatta de senaste 2 veckornas träning lite samt vad som är på g och vad som händer runt omkring mig.

När det gäller träningsmängd och antal pass så är jag nöjd med min insats.
under V20 blev det 8 pass. 2 st löppass samt 6 tuffa cykelpass. totalt 500 minuter fördelat på 185 km

V21 så skruvades tempot upp lite. 11 pass fördelade på 3 löppass som var riktigt jobbiga, Cyklar till o från jobbet varje dag och lägger då på lite extrarundor när möjligheten finns. Totalt 471 minuter på 150 km.

Denna veckan så ska jag försöka cykla 2 st lite längre pass samt 3 löppass med kvalitet ska försöka avhandlas.

VR börjar ju närma sig nu och jag har fått tänka om rejält. Jag tror att det är min kraftiga allergi o astma som hämmar mig mycket nu. Min puls rusar snabbt upp och går inte ner trots att jag går eller liknande. Planen var ju att vara med i ett SUB10-gäng men som det känns nu så kommer jag att få köra själv och det får ta den tid det tar, bara jag tar mig runt. 12-13 timmar hade varit kul dock.

Annars så funkar allt annat riktigt bra nu. Jag gick med i Viktväktarna online i måndags, detta mest för att hålla koll på vad jag stoppar i mig samt att VV funkar nog bäst med tanke på den träningsmängd och så. Jag vet att alla förespråkare av LCHF, GI o liknande säger att det funkar med det och det göt det säkert, men för mig så blev det bara jobbigt och ingen struktur i mat och träning.
Första veckan resulterade i - 3 kg, riktigt kul
Jag kommer förmodligen att köra LCHF efter sommaren.

Min vad som ställt till så mycket skit men nu är hel o ren igen funkar klockrent och jag är så glad över detta.

Jag är oxå tacksam för sponsringen från Gainomax, Det funkar så bra nu med Recovery och energybarer.

Denna vecka så blir det lite struligt med jobb och träning och sömn, en kombination som inte alltid är så lätt att få ihop. Nätter hela veckan gör att det kommer nog att bli lite kortare löppass nån morgon efter cyklingen hem från jobbet innan jag sover. Problemet är bara att jag verkligen skulle behöva sova 6 timmar i sträck men det blir aldrig så.

Nåväl, bara att göra det bästa av situationen.
På fredag kommer mina stora barn o barnbarnet Lova, på Lördag så blir det Ozzy i malmö.

Lev väl i värmen och glöm inte att dricka lite extra

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar