torsdag 10 maj 2012

Laddar upp för fullt

Jag har fått en massa mail denna veckans som handlar om uppladdning inför gbgvarvet. Jag har läst och konstaterat att 90% av dessa artiklar vänder sig till elitlöpare, men ett o annat guldkorn har jag hittat samt sen gäller det ju faktiskt att använda lite sunt förnuft.
Min plan ser ut på detta viset.
1: ingen cykling från onsdag em. Cyklingen sliter onödigt mycket på kroppen, framför allt min kropp som inte är nån elittränad kropp precis.

2: ett långpass löpning i början av veckan för att testa så att kroppen inte reagerar konstigt på längre tids belastning. vi sprang 14 km på ca 1 tim 40 min. detta mest för att kolla så att min vad inte packar ihop, den höll fint.

3: ett distanspass med fart i på onsdagen. lite cykeltrötta ben och en allergi/astma trött kropp, men 5 km på ca 32 min var ett bra resultat och jag är sjukt nöjd med hur det kändes.

4: sen kommer detta med mat och vila. Då jag jobbar natt och jobbar allt mellan 10-14 timmar/dygn så är det ganska svårt, men det gäller att planera. dom sista dagarna nu äter jag pasta och ris trots att man egentligen inte kan lagra kolhydrater och så. men som sagt, pannbenet är det som bestämmer i min kropp så då får jag väl lura det lite. När det kommer till vila så är det väldigt svårt för mig att sova mer än 4 timmar efter ett nattpass, men då är det bättre att vila lite då och då istället. Tanken är att vila lite i bilen då vi kör upp vid 8:30 på fredagen direkt efter ett nattpass.

Jag kommer att ha med mig en massa godsaker från Gainomax inför detta loppet. kommer att ha med mig nån energibar samt ta en recovery efter loppet.

Här kommer en film med en underbar kille, det han inte vet om uppladdning och sånt är inte värt att veta.

Nu kommer det nog inte några inlägg förren jag är hemma igen, men ni kan följa mig och Jessan om ni vill på göteborgsvarvets hemsida. jag har startnummer 55233 och beräknas starta 15:26. vill du ha mina tider efter 5, 10, 15 samt mål som sms så skickar du sms till 72700 skriv GV 55233.


då håller vi tummarna för att allt ska gå bra. målet är att ta sig runt och detta då helst på 2:30.

Patric