söndag 6 maj 2012

Långpass innan Göteborg

Idag så stack jag och Jessan ut på ett testpass. Jag ska köra enligt detta: 4 min run sen 1 min walk, upprepade detta 10 ggr idag och försökte hålla 6:30-tempo under löpningen samt 8:30-tempo under gången. Det funkade ganska bra och efter 50 min så hade vi kommit 7,2 km i motvinden, där tog vi en 1 minuters ståvila innan det bar av hemåt. jag var riktigt osäker på om jag skulle palla detta. Jag har nu riktigt stora problem med andningen och kraften p.g.a allergi o astma. vi hade ingen dricka eller nåt med oss. Korkat jag vet, kunde haft en Gainomax energy bar i fickan ju. Nåväl sånt händer. Tempot sjönk lite på hemvägen givetvis men med vinden i ryggen så blev det riktigt varmt. efter 50 min så hade vi kommit 6,8 km så det var ju inte så farligt.

Jag kände inte av några smärtor eller liknande i vaden, jätteskönt att få vara tillbaka på "riktigt" igen och kunna ge lite extra. det märks tydligt att jag inte har löptränat nåt under det senaste halvåret, inget flås alls. Ska bli riktigt skönt att kunna fokusera mer på detta efter vätternrundan.
Lite sega ben och en massa svett när jag kom hem. Testade en Gainomax efteråt, jag har ju inte haft nåt sånt tidigare och det känns ganska bra att bli sponsrad med detta under träningar och tävlingar i 10 veckor framöver. Den jag testade var en Gainomax long distance choklad. Riktigt god och påminner lite om pucko. Nu så här efteråt så känns det bra igen.

Dricker en Gainomax long distance efter 14 km löpning

Ha det gött
Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar